MBA Pharmacy

Distanční studium s online prvky

Profesní vzdělávací program  ve specializaci MBA Pharmacy je zaměřený na jednotlivé oblasti managementu, práva, marketingu a hlavní činnosti v lékárně z pohledu ekonomického a marketingového, které Vám usnadní řízení lékárny. Program je navržen pro pracovníky lékáren, zástupce středního a vyššího managementu farmaceutických firem a jejich obchodní zástupce.

Odborným garantem specializace Pharmacy je zkušený lékárník Mgr. Karel Šlegrkterý působil v různých oblastech lékárenství na pozicích vedoucího lékárny na poliklinice, ředitele marketingu ve farmaceutické společnosti a ve farmaceutické distribuci. Má 12let zkušeností s řízením virtuálního řetězce lékáren v oblasti marketingového a ekonomického řízení ve spolupráci s výrobci a distributorem. 

Program poskytuje studentům jak teoretické vzdělání v základních disciplínách managementu, práva, kvality služeb, marketingu,financování apod., tak zvládnutí nezbytných praktických manažerských dovedností, jakými jsou např. řešení problémů, rozhodování, jednání a komunikace. 


Moduly studia

Program se skládá z 12 modulů. Pro jeho úspěšné absolvování musí student dokončit 10 modulů, které si na začátku studia sám zvolí jako povinné. Každý modul je ukončen zápočtem, který je udělen na základě vypracování seminární práce nebo testu, případně online komunikací s lektorem. Součástí programu je také metodologie závěrečné práce a samotná závěrečná práce.

Závěrečná práce je pod vedením některého z lektorů, je hodnocena jednak vedoucím práce, jednak oponentem a je podmínkou pro úspěšné absolvování programu.

Základní činnosti ve veřejné lékarně

Cílem modulu je seznámit studenty se základními činnostmi, se kterými se setkávají při provozu lékárny – výdej léků, laboratorní příprava léčivých přípravků, zásobovací a kontrolní činnost, informační, konzultační a zdravotně výchovná činnost, administrativní činnost.

Modul je zakončen seminární prací.

Lektor: PharmDr. Ing. et Ing. Pavel Škvor, MBA, Ph.D., LL.M.

Ekonomické a marketingové řízení lékárny

Cílem modulu je seznámit studenty s využitím ekonomických a marketingových zásad při řízení lékárny - rozdělení kompetencí, přidělení zodpovědností za základní sledované oblasti, proškolení zodpovědné osoby a nastavení sledovaných parametrů.

Modul je zakončen testem.

Lektor: Mgr. Karel Šlegr

Řízení lidských zdrojů

Cílem modulu je poskytnout studentům komplexní znalosti a dovednosti potřebné pro efektivní řízení lidských zdrojů v kontextu farmaceutického průmyslu. Program se zaměřuje na moderní trendy a metody v oblasti HR, které zahrnují plánování, motivaci a rozvoj zaměstnanců. 

Modul je zakončen seminární prací.

Lektor: PhDr. Ing. Marcel Houžva, MBA, LL.M.

Lékárenská e-commerce I.

Cílem modulu je seznámit studenty s klíčovými aspekty elektronického obchodování v oblasti lékárenství, s důrazem na specifika sortimentu a legislativní požadavky. Modul je zakončen testem.

Lektor: PharmDr. Bc. Jan Bureš

Lékárenská e-commerce II.

Cílem modulu je poskytnout studentům hlubší porozumění legislativním aspektům a marketingovým strategiím v oblasti elektronického obchodování s farmaceutickými produkty. 

Modul je zakončen testem.

Lektor: PharmDr. Bc. Jan Bureš

Zdravotnické prostředky a legislativa

Cílem modulu je poskytnout studentům komplexní znalosti o klasifikaci zdravotnických prostředků, legislativních požadavcích a regulacích v oblasti jejich reklamy a cenové regulace.

Modul je zakončen testem.

Lektor: Kateřina Borová, MBA

Homeopatie

Tento modul vybaví lékárníky potřebnými znalostmi a dovednostmi k efektivnímu poskytování poradenství o homeopatických přípravcích, což přispěje k jejich kompetenci v oblasti samoléčby a zlepšení péče o pacienty.

Modul je zakončen testem.

Lektor: Mgr. Radka Adámková

Koučovací přístup pro efektivní leadership

V tomto modulu se naučíte, jak využívat koučovací přístup pro rozvoj jednotlivců i týmů, a osvojíte si klíčové dovednosti, které jsou nezbytné pro moderního lídra. Zjistíte, jak efektivně naslouchat, klást otázky, které inspirují k akci, a vést rozhovory, které podporují důvěru a motivaci. Porozumíte rozdílům mezi koučováním, mentoringem a dalšími pomáhajícími přístupy, abyste mohli zvolit nejvhodnější nástroje pro každou situaci. Osvojíte si techniky, jako je práce s emocemi, hodnotami a motivací, které vám pomohou zvládat náročné situace s empatií i efektivitou. Modul vám také ukáže, jak pomocí koučovacích metod posilovat spolupráci a budovat pozitivní firemní kulturu. Naučíte se, jak vést základní koučovací rozhovor a okamžitě aplikovat získané dovednosti do praxe. Tento modul vám poskytne nástroje a techniky, které zlepší vaše schopnosti vedení, zvýší spokojenost vašich týmů a pomohou budovat prostředí, kde lidé mohou růst a podávat skvělé výkony.

V moderním leadershipu nerozhodují jen zkušenosti, ale i schopnost efektivně komunikovat a vést s důvěrou a empatií – a právě to se v tomto modulu naučíte.

Lektor: Monika Kukol' Sochorová, MBA, ACC

Osobnostní rozvoj manažera a techniky rozvoje

Osobnostní rozvoj manažera je klíčovým prvkem moderního vedení a efektivního řízení týmů. Tento modul se zaměřuje na poskytnutí praktických nástrojů, technik a poznatků, které manažerům umožní nejen rozvoj jejich vlastních schopností, ale také efektivní podporu jejich týmů. Dnešní dynamické prostředí klade na manažery vysoké nároky – je třeba zvládat time management, plánování cílů, delegování úkolů, komunikaci, zvládání stresu a motivaci členů týmu. Tento modul proto nabízí komplexní přístup k rozvoji manažerských kompetencí.

Cílem modulu je poskytnout účastníkům praktické nástroje a techniky pro zlepšení time managementu, delegování a efektivního plánování. Naučit, jak zlepšovat osobní i profesní dovednosti prostřednictvím sebereflexe, mindfulness a moderních technologií. Rozvíjet schopnosti vést týmy, motivovat jejich členy a budovat pozitivní pracovní prostředí. Ukázat, jak efektivně zvládat stres, předcházet syndromu vyhoření a udržovat rovnováhu mezi pracovním a osobním životem.

Modul je zakončen seminární prací.

Lektor: Ing. Veronika Pastuchová Jeklová, MBA

Marketingová komunikace

Cílem modulu je ukázat posluchačům ucelený pohled na veškeré oblasti související s přípravou marketingových a komunikačních strategií, vymezit základní pojmy marketingové komunikace, základy mediálního plánování a seznámit účastníky se současnými trendy v marketingových komunikacích. 

Modul je zakončen seminární prací.

Lektor: Ing. Veronika Pastuchová Jeklová, MBA

Přirozený proklientský přístup

V tomto modulu se naučíte, jak efektivně pracovat se zákazníky a budovat vztahy založené na důvěře a spokojenosti. Zjistíte, jak správně komunikovat, naslouchat a projevovat empatii, aby zákazník vždy cítil, že jeho potřeby a očekávání jsou na prvním místě. Prakticky si osvojíte dovednosti, jako je vysvětlování složitějších informací srozumitelně, sběr zpětné vazby a přizpůsobení služeb individuálním podmínkám. Modul vás také seznámí s moderními nástroji, jako jsou CRM systémy a věrnostní programy, které vám usnadní personalizaci služeb. Na konkrétních příkladech a případových studiích uvidíte, jak proklientský přístup pomáhá k růstu, spokojenosti a loajalitě zákazníků. Modul vám pomůže zlepšit profesionální přístup, který zvýší kvalitu vašich služeb a zajistí, že zákazníci budou spokojeni a rádi se k vám vrátí.

V boji o zákazníka dnes nerozhoduje cena, ale schopnost poskytnout takový proklientský přístup, který zákazník přiměje vrátit se znovu.

Modul je zakončen seminární prací.

Lektor: PhDr. Ing. Marcel Houžva, MBA, LL.M.

Prodej a prodejní dovednosti

Modul se zaměřuje na klíčové aspekty efektivního prodeje a jeho význam v marketingovém kontextu firmy. Účastníci si osvojí profesionální předpoklady úspěšného prodejce, včetně zvládnutí verbální a neverbální komunikace, argumentace a etických přístupů k přesvědčování zákazníků.

Modul je zakončen seminární prací.

Lektor: Ing. Veronika Pastuchová Jeklová, MBA

Metodologie závěrečné práce

Cílem modulu je seznámit posluchače s obecnými zásadami odborné závěrečné práce, s formální úpravou odborné práce, připravit je na obhajobu závěrečné práce.

Závěrečná práce

Cílem modulu je vypracování odborné závěrečné práce a její hodnocení vedoucím práce a oponentem.


Harmonogram programu

Program je jednoletý, probíhá v českém jazyce distanční formou studia, která zahrnuje e-learningovou přípravu doplněnou samostudiem. Umožňuje studentům přizpůsobit studium svým aktuálním časovým možnostem, takže ho mohou absolvovat při zaměstnání.

Studenti mohou konzultovat s lektory i problémy ze svého pracovního prostředí, a tím aplikovat nově získané poznatky a informace přímo do praktického profesního života.

Školné MBA Pharmacy

79 000 Kč

Nejsme plátce DPH

© 2017 British Institute of Management s.r.o. Všechna práva vyhrazena.

Novinky